پایان کار کن 76
1402/03/06 16:23
غزاله نظر بازیگر جوان سینما و تلویزیون بازی را در صحنه تئاتر در نمایش های موفق و پر مخاطبی مثل «مافیا» افروز فرونده و «اعتراف» به کارگردانی شهاب حسینی تجربه کرد. شبانه، نیمه پنهان ماه ، هزار تو، بازی شبانه و این اواخر بازی در سریال موفق و ماورایی احضار به کارگردانی علیرضا افخمی را انجام داد که در ماه رمضان امسال جزو سریال های پر مخاطب بود.
غزاله نظر این روزها فیلم تا ده بشمار را در اکران دارد.
با او گفت و گویی درباره دوران بازیگریش در سال 1400 و حضور در مجموعه احضار و اکران فیلم تا ده بشمار انجام داده ایم که در زیر می خوانید:
همیشه تلاش می کنم انتخاب هایم را با دقت و درست و منطقی انجام بدهم و هیچ وقت برای قبول پیشنهاد بازیگری عجله و شتابی ندارم وتا با نقشی ازتباط برقرار نکنم و دوستش نداشته باشم قبولش نمی کنم و بنابراین از بازی کردنم احساس خوبی دارم وکارهایی که اشاره شد فیلم های خوبی هستند و از حضور در آنها رضایت دارم واحساس می کنم در مسیر درستی حرکت می کنم .
همکاری با شهاب حسینی و علی نصیریان
با شهاب حسینی در فیلم هزارتو وتنگنا همبازی شدم وفیلم تگنا کارگردانی و فیلم نامه خوبی داشت و در کنارش شهاب حسینی هم به عنوان بازیگر حضور موثری در این فیلم داشت . هم بازی شدن با شهاب حسینی باعث شد تا مسائل جدیدی را در حوزه بازیگری بیاموزم .حضورم درنمایش اعتراف هم باعث شد بازهم تجربیات متفاوت تری را درحوزه تکنیک های بازیگری به دست بیاورم . درهرجلسه تمرینی نمایش با نکات و حرف های جدیدی روبه رو می شدم و تمام عوامل بازیگری از این فرصت مغتنم بهره لازم را بردند . در تئاتر خیلی مهم است با کارگردانی کار کنید که دارای ایده و نظریه باشد و حرفی برای گفتن هم داشته باشد .حضور استاد علی نصیریان درنمایش اعتراف مزیت دیگری برای من بازیگر بود که از نزدیک با شیوه بازیگری ایشان آشنا بشوم.علی نصیریان مثل یک استاد بی بدیل است که با روی گشاده بی دریغ تجربیاتشان را در اختیار ماها قرار می دادند و حضورشان در تمرینات یک انرژی مثبت به فضای کار وارد می کرد . از انجام این تجربه بسیار خوشحالم و به نظر من این نوع فرصت های همکاری با بزرگان کمتر در طول دوران حرفه ای یک بازیگر به وجود می آید . شهاب حسینی در کارگردانی این نمایش با تیز هوشی بازیگر را وارد مسیر درست ایفای نقشش قرار می دهد .
حضور در سریال ماورایی
موقعی که از دفتر علیرضا افخمی با من تماس گرفتند برای بازی در نقش رها بود و بعد ازخواندن فیلم نامه به نظرم یکی ازجذاب ترین نقش زنان سریال، نقش رها بود و بسیار دوستش داشتم و تا به حال چنین نقشی را بازی نکرده بودم و درکنار این مسئله نقش رها باور پذیر بود .شخصیت رها رنگ آمیزی شده بود با وجوهات انسانیش مثل خشم ، غم ، خوشحالی و تنهایش اش و تبدیل شده بوده به یک مجموعه و پکیج کامل عواطف و احساساتی که یک بازیگر می تواند در قالب یک نقش تجربه اش کند. برای طراحی پلان رفتاری رها در بحث اعتیاد باید از ابتدا متوجه می شدم که به چه موادی اعتیاد دارد و بعد از پیدا کردن این کدها با تحقیق و پژوهش رفتم تا ابعاد مختلف نقش را درست بازی کنم .در این پروسه در گپ و گفت هایم با کارگردان ( افخمی) تلاش کردیم تمام ابعاد نقش به درستی در بازیم دیده شود . یکی از ویژگی های این شخصیت دور شدنش از اعتیاد و در ادامه به واسطه اتفاقی که برایش رخ می دهد دوباره معتاد شدنش بود وبه نظرم اعتیاد شخصیتش را سست و شکننده کرده است .
این بازیگر در باره همکاریش در فیلم تا ده بشمار با یک کارگردان جوان افزود: مهم ترین فاکتور برای قبول نقش فیلم نامه است و اگر فیلم نامه خوب باشد و کارگردان فیلم جوان و شناخته شده هم نباشد در فیلم بازی می کنم.در این سال های اخیر تعداد زیادی کارگردان جوان و با استعداد وارد چرخه فیلمسازی شده اند .
جذابیت های فیلم نامه تا ده
در داستان این فیلم تاکید زیادی روی برقراری دیالوگ و گفت وگو بین آدمها و به خصوص زن و شوهرهای جوان می شد .اگر آدمها برای یکدیگر وقت صرف کنند و با هم در باره مسائل و اختلافاتشان صحبت کنند خیلی از مشکلات حل می شوند و رابطه خوبی بین آنها حاکم می شود . سکوت کردن و نگفتن برخی از مسائل درون زندگی مشترک باعث بروز سوتفاهم و چالش می شود . به نظرم فیلم مفاهیم ارزشمند انسانی زیادی را مطرح می کند و ساختار سیال فیلم که با دوربین روی دست کار می شود به اثر گذاری فیلم کمک زیادی انجام داده است .یکی از دلائل مهم برقرار نشدن ارتباط بین ادمها همین فضای مجازی و گوشی های هوشمند است که آدمها را ایزوله و تنها کرده است و اسپیکرهای گوشی ها ی هوشمند جای بیان عواطف را گرفته و ضرورت ساخت این نوع فیلم ها احساس می شود .
ابعاد شخصیتی کتایون
در وهله اول تلاش کردیم دیالوگ های فیلم نامه را در حین تمرینات روان و سلیس و قابل فهم تر کنیم . در مورد کتایون هم باید اضافه کنم کتایون شخصیت مابه ازا داری است و در سوال و جواب هایی که با همسرش دارد صادقانه پاسخ می دهد و بسیار صادق است و اهل نقش بازی کردن نیست و آدم راستگو و بدون دوز و کلکی است . موقعی که متوجه می شود همسرش او را دوست دارد قدرت و جسارت بیان دوست داشتن همسرش را پیدا می کند.
نویسنده: احمد محمداسماعیلی
لینک کوتاه : https://honarafarinnews.ir/n/328